Perkongsian spontan tanpa kredit



Follow twitter saya @negaramerdeka

Sunday, December 21, 2008

79-Anugerah artis sana-sini

Dalam perbincangan Fenomena Seni tersebut, panelis yang mewakili akhbar Harian Metro ada menyatakan ura2 pihak Harian Metro pun akan menganjurkan satu lagi bentuk anugerah (mungkin untuk bersaing dengan akhbar Berita Harian (juga sekutu mereka) yang sudah sejak sekian lama menganjur majlis penyampaian Anugerah Bintang Popular. Bayangkan akan bertambah lagi penyampaian anugerah yang di ura-urakan dalam arena seni kita. Nanti lepas Harian Metro, akan ada pula pesaing2 baru seperti 'penyampaian anugerah anjuran akhbar Utusan Malaysia' pula. Kemudian, akhbar Kosmo pulak hendak mengadakan penyampaian anugerah untuk para2 artis, karyawan2 dan penggiat2 seni. Tidak ketinggalan nanti media letronik seperti stesen2 tv swasta seperti ASTRO AWANI, NTV7, 8TV, TV9 (Dekat dihati) - masing2 akan juga turut serta (jump the band-wagon) untuk sama2 memeriahkan lagi kegiatan seni penganugerahan untuk memberi kepuasan sesama sendiri yang sering dikata orang "ANUGERAH SYOK SENDIRI" - iaitu dalam lain perkataan "ANUGERAH UNTUK MEMBERI SETIAP MEREKA UNTUK SYOK SENDIRI".. (Dari tranungkite)

Lamputih cakap-Semak dan menyemak ajer lah perkataan yang gua boleh sampaikan kat sini. Terlalu bangsat dan poyo ngan pakaian yang ngarut dan mendedah. Lansung takder point yang baik kita boleh jadikan teladan. Cakap-cakap penyampai anugerah yang standard budak darjah dua yang ke tandas pun cikgu kena temankan.

Kalau salam senior tu kang sampai cium-cium tangan. Hormat la konon. Tapi kang kot gaduh kat kolam renang sampai 2,3 bulan citer dalam akhbar. Yang lelaki pun cium tangan pompuan. Gentleman la konon. Haram la mangkok. Lu tau tak haram? Itu bini orang, anak dara orang. Lu dulu tak ngaji agama ke? Berat lagi dari pegang babi tau. Babi lu samak je tapi tak dosa. Betul lu semua melekakan masyarakat. Stakat filem2 bagus pun lu buat pasang time bulan pose ngan malam raya pejadah. Lu ni semua antara pengundang bala kat Malaysia ni. Lu tau tak?

Yang terbaru kini pula KLIFF - "Kuala Lumpur International Film Festival". Waaah!!!! hebat sungguh bunyinya. International man!. Don't joke! man ..... kita sudah dapat menganjurkan festival bertaraf 'international' some more. Hebat! Hebat! ........ Apa standard kita kini sudah dapat capai ke tahap international ke? Ini betul2 menggambarkan yang puak2 yang berkenaan jenis "SYOK SENDIRI". Ingin menunjukkan kepada semua ..... seperti ungkapan sinis "LIHAT LAH DUNIA" ..... yang juga acapkali di gembar-gemburkan oleh media2 letronik (oleh pembaca-berita dan pengacara2 tv) .... apa2 kejayaan walaupun belum pun sampai keperingkat final ..... puak2 yang terlalu overconfident yang juga terlalu ghairah sangat akan selalu ucapkan .....sikit-sikit ...."MELETAKKAN NEGARA KITA .......DI PETA DUNIA atau DI WORLD MAP ...... atau...... DI MATA DUNIA".

Lamputih cakap - Betul-betul hampeh!!

2 comments:

Firdaus said...

bikin panas arr puak ni..

kuIna said...

kita trlalu menhargai artis