Madrasah As-Saidiyyah

Himpunan Video dan Maklumat berkenaan Madrasah As-Saidiyyah serta Pengajian Kitab di http://pondok-rasah.blogspot.com

Juga koleksi video pengajian kitab Soal Jawab A-Z tentang Tasawuf oleh Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri

Follow twitter saya @antusabun

Thursday, September 10, 2009

Dari Tulang Besi Untuk Manusia Baka Lembu Di SS23, Shah Alam

Di bawah saya masukkan satu dialog yang ditulis oleh salah seorang pembaca saya bernama antilembumno:

Anonymous said...

lembUMNO 1: Kerajaan PR tak bincang dgn penduduk dulu sebelum buat keputusan nak pindah.

Jawapan: YB Khalid dah jawab. Perbincangan dgn penduduk hanya dibuat setelah cadangan rasmi dari PKNS dibuat, yakni setelah proses perbincangan dgn jabatan2 kerajaan dan jawatankuasa kuil selesai. Tak kan nak bincang dgn penduduk sebelum kerajaan sendiri endorse secara rasmi.

lembUMNO 2: Kenapa tak pindah kat sek 18 yang ramai org India?

Jawapan: Sek 18 dah ada kuil. Tak kan nak buat dua kuil kat situ.

lembUMNO 3: Kenapa tak pindah kat Sek 22?

Jawapan: Tapak cadangan Sek 22 tu kat tengah2 kaw kilang. Langsung tak sesuai. AJK kuil pun tak setuju. Hanya lembu sahaja yang boleh setuju buat kuil kat tengah2 kaw kilang.

lembUMNO 4: Kenapa tak kekal sahaja kat Sek 19?

Jawapan: Kalau tempat kat Sek 19 tu sesuai, tak de orang sibuk suruh pindahkan. Kuil kat kaw perumahan mana sesuai. Bila time orang ramai nak pakai kuil, tempat parking pun payah. Marah orang yg duduk kat situ.

lembUMNO 5: Kenapa tak roboh aje kuil tu?

Jawapan: Islam ajar kita hormati hak penganut agama lain. Merobohkan rumah ibadat orang lain bercanggah dgn ajaran Islam. Sapa nak jawab kat akhirat nanti?

lembUMNO 6: Tapi bukan ke kuil dah terlalu banyak kat S'ngor ni, byk yg tak daftar pulak tu.

Jawapan: Soalan tu kena tanya MB lepas. Kenapa tak urus dgn baik. Setahun lebih PR merintah s'gor, belum ade pembinaan kuil baru.Tapi bila kuil dah ada, mana boleh robh camtu aje.

anti-lembUMNO.

Tulang Besi

No comments: