Perkongsian spontan tanpa kredit



Follow twitter saya @negaramerdeka

Thursday, March 19, 2009

120-Nasib baik gua bukan budak UM

Berita Harian Khamis 19/03/2009


IJAZAH Perubatan (MBBS) Universiti Malaya tidak lagi diiktiraf Kesatuan Eropah (EU) bermula pada sesi kemasukan pelajar 1990.

Timbalan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Idris Haron, berkata mengikut ketetapan Majlis Perubatan Awam (GMC), MBBS di luar komuniti EU tidak layak mendapat pengiktirafan GMC.


Lamputih cakap - Ini bagi gua adalah berita gila. Berita yang cukup menyakitkan hati wa walaupun dulu wa tak merangkak kat tangga UM. Gua dapat rasa betapa pilu hati graduan UM walaupun diaorang tak amik medik. Kurang-kurang mereka terhina.

Apa sebabnya wa tak tahu. Gua penah rasa masa wa belajar dulu ada ura-ura nak ban pelajar timur tengah. Wa sebak sebab wa penat hafal pelbagai matan dan ingat syarah2 yang panjangnya berjela-jela. Wa penat ngan subjek adab sebab kena hapal syair. Tak pulak guna syair2 tu masa wa kerja skang!!

Akan datang wa tahu. Mungkin universiti lain akan follow. UM bukan calang-calang.

Arghh...lu gila ke pak menteri? Tolong lah woi!! Takkan lu pentingkan barang kemas bini lu aja? Takkan lu heboh nak belikan Nissan Skylne R34 GTR V Spec Nur tu untuk anak bujang lu aja padahal merangkak baca jawi? Gua ni pakai kancil je. Taraf pegawai lagik. Gua pun tak mampu nak angan-angan lebih macam sesetengah orang tu. Lu cube pikir la pak menteri. Kesianla kat orang yang sebangsa dengan lu ni..

***

Gua tertekan!! kalau lu orang baca post gua ni tak tertekan lu samalah dengan pak-pak menteri kat Malaysia ni!!

No comments: