Madrasah As-Saidiyyah

Himpunan Video dan Maklumat berkenaan Madrasah As-Saidiyyah serta Pengajian Kitab di http://pondok-rasah.blogspot.com

Juga koleksi video pengajian kitab Soal Jawab A-Z tentang Tasawuf oleh Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri

Follow twitter saya @antusabun

Tuesday, March 24, 2009

125-Kerja abang topi merah untuk menyembur hanya satu je kan?

Gua bagi dalam bentuk point. Penat semalam berlari sana berlari sini..





1. Budak-budak pegi berkumpul tengok artis AF terkinja-kinja atas pentas pastu dah tentunya tak sembahyang maghrib abang topi merah tenang je kan?


2. Budak-budak berpeluh sakan pegi konsert sunburst sampai tipu mak bapak dan tak jugak sembahyang maghrib pun abang topi merah releks aje kan? Gua syak mau jamak sembahyang start dari asar lagi.


3. Mak bapak bawak ke anak pegi funfair jom heboh bawak ke malam tengok konsert pun gua syak qada' sembahyang pun abang topi merah releks aje kan?


4. Mamat-mamat serta minah-minah bola pegi tengok final piala Malaysia pastu ngamuk-ngamuk dan rusuh-rusuh bila pasukan sendiri kalah, abang topi merah pun releks aje kan? Yang ni gua syak dia jamak solat asar bawak ke maghrib dan isyak!!


5. Mat-mat rempit malam minggu tak pun malam merdeka kat Port Dickson menjahanamkan masa depan sendiri serta upacara aqiqah anak dara melayu kat semak-samun pun abang topi merah releks aje kan? Tak usah cakap pasal sembahyang kat sini?


6. Disco-disco malam minggu penuh bila ada jemputan artis antarabangsa yang padat semacam sampai nak bernafas pun susah dah tentunya tonggang kencing syaitan mabuk-mabuk pun bawak lupa nak ke sembahyang pun abang topi merah releks aje kan?





***



Dah tu apa jadah orang-orang tua yang datang dengar ceramah politik lepas solat hajat ramai-ramai yang gua yakin sembahyang maghrib pun tak terbabas rajin pulak lu pergi sembur air kimia?
Nasib baik lu tak sembur orang pegi ceramah Maulud Nabi!!





4 comments:

rara (; said...

setuju sekalik dgn yg ini :)

Hidemichimomotani said...

pakaian dah mcm Suria Perkasa hitam!

daLyaanoon said...

ketagih nak sembur...

Abuarif said...

Gitulah adat diMalaysia:
Suatu hari saya singgah dengan keluarga di Taman tasik Temerloh Pahang.Dapat tempat duduk.Baru susun pingan nak makan tengah hari ,belari si Baju Biru(Jaga)dari rumahnya melarang kami makan disitu.Anak saya menegur Jaga tadi.kami nak makan tak boleh tapi yang berkepit jantan&betina tak kira masa tuuu tak dihalang...arahan pehak atasan........mana-mana pun serupa