Madrasah As-Saidiyyah

Himpunan Video dan Maklumat berkenaan Madrasah As-Saidiyyah serta Pengajian Kitab di http://pondok-rasah.blogspot.com

Juga koleksi video pengajian kitab Soal Jawab A-Z tentang Tasawuf oleh Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri

Follow twitter saya @antusabun

Monday, March 23, 2009

124-Apa gila ayam pun dah tak halal skang?

Ada la dalam 2,3 minggu lepas gua pegi Tesco. Gua tak beli pape pun. Duit takda dan masih dalam mood boikot barang-barang yahudi. Takpelah beli kat kedai runcit, mahal pun mahallah. Ramai gak ye orang melayu kat sana beli barang.

Perasan jugak ada tempat asing untuk barang-barang basah yang tak halal. Gua yakin sana mesti daging babi dengan biawak. Ayam takde!!

AKHBAR BERITA HARIAN TARIKH 20-02-2008
3 pembekal ayam tak sembelih disaman
Oleh Fatin Hafizah Mohd Shahar

KUALA LUMPUR: Timbalan Pengarah Jabatan Kebudayaan, Kesenian, Pelancongan dan Sukan, Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL), Zainuddin Md Zin, semalam memfailkan kira-kira RM5 juta terhadap tiga pembekal dan penjual ayam, termasuk Tesco Stores (Malaya) Sdn Bhd kerana menjual ayam yang tidak disembelih.





***

Padanlah skang perangai orang sebijik-sebijik macam yahudi

5 comments:

mrblind said...

semalam gua ada tertengok dalam berita..gila la.

apei said...

gila la dah berapa ekor gua bedal baru ari tu gua tau..

Anonymous said...

berapa ramai la yang dah jadi biawak makan bangkai.

adui .. nasib baik aku tak makan ayam. heheheh !

- rentakjari -

Hidemichimomotani said...

hukum bagi berat sikit! ayam pun dah banyak kilo dia jual agaknya!

Deeno said...

aku diehardfan ayam!
takot woo..patutlah kelakuan aku smakin liar sjak akhir2 ni.
lenkali kne bli ayam kat pasar tani,senang sket,takpon bela dlm reban.kompem halalan toyyiban.