Madrasah As-Saidiyyah

Himpunan Video dan Maklumat berkenaan Madrasah As-Saidiyyah serta Pengajian Kitab di http://pondok-rasah.blogspot.com

Juga koleksi video pengajian kitab Soal Jawab A-Z tentang Tasawuf oleh Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri

Follow twitter saya @antusabun

Friday, February 12, 2010

Isu pertahanan tak cool la.

Ok. Negara ini memang banyak perkara gelihati. Kalau nak cerita satu-satu memang kena ambil masa yang panjang.

Seperti yang kita semua maklum bahawa kita memang ada kehilangan enjin jet kapal pejuang. Perkara ini kalau diperhalusi adalah perkara yang memalukan. Memalukan seorang Perdana Menteri sementelah pulak rekod kehilangan ketika beliau menjawat jawatan sebagai Menteri Pertahanan. Namun beliau adalah seorang yang cool kerana mengatakan bahawa enjin tersebut bukan aset strategik negara. Cool bukan. Maka kita pun kena la buat-buat cool. Jangan melatah. Hehe

Semalam pulak kecih pasal KD Abdul Rahman yang rosak tak boleh menyelam. Pun kita kena bertindak cool. Biasalah kalau beli barang second hand. Kita dapat pun dengan harga murah iaitu RM1 billion. Kapal selam negara lain lagi mahal rasanya. Mungkin mencecah sampai 3 trillion barangkali Tu pasal beliau selaku Perdana Menteri masih lagi bertindak cool. Sibuk betul beliau dengan promosi batik 1Malaysianya itu yang lebih strategik dan menguntungkan Negara. Pelancong pasti terharu dengan gorgeousnya batik yang beliau promosikan itu. Haha

Semuanya melibatkan pertahanan. Pertahanan sebuah negara yang sebegini cool kita takkan dapat lihat di negara-negara lain. Berbanggakah kita? Kahkahkahkah�

Sebegini kelam-kabut pun kita masih disibukkan dengan bontot Saiful. Apa dunia dah nak terbalik dah ke?

*tak salah nak kecoh-kecoh pasal ketuanan sampai nak demo-demo bagai. Tapi berikan maklumat berdasar pada angka statistik dan sumber sahih la mangkuk Berahim Ali weh. Lu janganlah berani bodoh bangang sampai tahap macam ni. Malu weh gua sebagai orang Melayu. Terganggu fokus gua kat bontot Saiful� skang gua nak tengok lu jawab balik apa yang di terangkan oleh Lim Guang Eng. Ada berani?

No comments: