Perkongsian spontan tanpa kredit



Follow twitter saya @negaramerdeka

Tuesday, May 25, 2010

Lagi kerja kelakar dari BN!

Semalam dah buat dua kelakar dari Najib. Gua dah syak, mamat tu kalau keluar negara tak satu atau dua mesti buat perkara yang menyentap hati dan perasaan. Peduliklah dia tu PM atau tidak, you help me and i help you tak selesai tambah pulak lesen judi yang tak tahu hujung pangkal dalil mana datang. Sesungguhnya memang tersentap manjanglah kalau dia ni buat apa-apa keputusan sekalipun.

Gua dah ulas sebelum ni penurunan tol bagi link kedua yang gua kira lebih nak gembirakan orang seberang sana berbanding rakyat dalam negara ni yang mana beliau adalah sebagai PM. Buat sesuatu yang gua kira tak lah besar tapi dalam pada keadaan rakyat tenat dengan kewangan bahana tol yang melonjak saban tahun, selamba badak aje dia bagi diskaun kat orang Singapura. Gua tetap simpati pada orang yang tak pernah pegi Singapura sebab tak dapat tersenyum merasa keselesaan bayar tol yang telah di murahkan. Sesungguhnya rakyat memang dipinggirkan.

Yang kedua isu tanah KTMB. Senang-senang buat keputusan. Kenapa perkara sebegini besar main camtu-camtu aje bubuh keputusan? Isu kedaulatan dan sempadan yang tak setel hal Limbang dengan isu win-win situation kepala bana bapak dia dan tambah lagi satu kerugian pada negara, gua musykil kenapa boleh berfikir sampai tahap tu? Macam ni gaya gua syak Pulau Pisang pun boleh bertukar tangan then cakap win-win situation!! Memang nak kena ludah...

Tambah lagi yang diumumkan oleh Muhyidin berkenaan visa 4 buah negara. Perghhh.... akal tahap tadika. Lu nak kaut untuk sebillion dua pastu ntah mana ghaib dan sikit pun tak pikir akibat buruk lambakan pendatang aka pelancong tak bertauliah ini!!! Apa punya senteng akal lu bukak pintu pada orang yang kalau gua tanya budak syndrom down pun tahu yang mereka ini datang memang nak cari rezeki dan bukannya tabur wang ringgit pada rakyat dalam negara ini. Lepas tu gejala-gejala tak elok macam rogol dan bunuh bersepah-sepah lu ingat cukup nak selesai dengan sebillion dua???

Dan buat totok UMNO BN aka APCO Yahudi laknatullah, sapa yang gadai negara dan maruah sekarang? Sapa yang bangang memerintah negara ini sekarang? Kenapa Anwar jugak yang dituduh kaki yahudi padahal terang-terang kerajaan pimpinan geng-geng UMNO ini bayar upah pada yahudi untuk jadi penasihat...WTF!!!

Memang ligat Najib buat kerja. Ligat dan sepantas kilat...

Berapa tahun lagi beliau perlu berkuasa? 20 tahun? Apa yang tinggal untuk kita dalam tempoh 20 tahun itu kalau dalam masa 2 tahun sahaja baru sudah banyak kelakar yang beliau buat. Pandai buat tapi bila wartawan tanya kang pandai pulak jawap "no komen"....

Selamatkanlah Malaysia dari buruk laku UMNO BN!!!!!

No comments: