Perkongsian spontan tanpa kredit



Follow twitter saya @negaramerdeka

Sunday, April 5, 2009

140-Islam liberal

Apa maksudnya Islam liberal ni? Gua tak berapa paham la istilah-istilah macam ni? Adakah ia dicipta untuk menyalahkan pegangan Islam sesuatu pihak? Lalu ia dicipta untuk menghentam parti politik tertentu. Banyak sungguh istilah merepek didalam negara ini. Seperti PAS contohnya, bila ia bekerjasama dengan DAP. Tuduhan keatas PAS Islamnya adalah liberal. Menjengkelkan bukan? Ia buruk kerana puak yang menyalak ini sebenarnya bangang tentang Islam. Itu gua pasti

Bagaimana pula Islam hadhari ni? Masih wujudkah ia sekarang? Atau selepas bapak menterinya resign lalu ia tidak relevan? Punyalah cikai slogan-slogan ciptaan Melayu ini. Ia tidak kekal lama. Lalu menyebabkan masyarakat bukan Islam memandang jelek perlakuan penganut agama Islam itu sendiri. Gua cuma berharap ia dihentikan segera.

***

Gua dengar anak Pakcik Adam yang bernama Lokman ada slogan baru..Islam DAP namanya. Pulak!!

No comments: