Perkongsian spontan tanpa kredit



Follow twitter saya @negaramerdeka

Monday, April 20, 2009

175-Sejak zaman nabi Adam pernah tak lu orang terdengar ada pemimpin yang tak boleh letak jawatan?

Kalau seseorang pemimpin tu rasa ia tidak boleh nak memimpin, atas apa jua alasan, mungkin tertekan akibat meroyan dan tidak punya kelapangan waktu contohnya. Maka kenapa dia perlu dihalang. Kenapa Malaysia ini cukup pelik? Tidak boleh pulak seorang pemimpin itu letak jawatan atas sebab sia-sia atau mengelak pembaziran? Maka kita menuju zaman Jurassic bermula hari ini. Buat mereka yang ingin sangat melihat Malaysia maju, maaf gua katakan kita kini kembali zaman dinasti Ming. Kita perlu menangis sekarang.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) perlu menggubal undang-undang bagi menyekat pemimpin meletak jawatan sesuka hati dengan hasrat untuk mengadakan semula pilihan raya kecil.

Pengerusi Persatuan Sejarah Malaysia Cawangan Kedah, Wan Shamsuddin Yusoff, berkata usaha itu perlu dilakukan bagi menjaga integriti badan itu yang bertanggungjawab terhadap perjalanan proses pilihan raya.

Beliau berkata, sudah sampai masanya perkara itu dikaji teliti bagi mengelak terlalu banyak pilihan raya kecil diadakan atas alasan yang tidak munasabah.


***

Gua simpati pada diri gua dan seluruh rakyat Malaysia!!

3 comments:

Sighhhhh to Malaysian pemimpin said...

haha .. it is stoopiddd!!. Mayb they have to many projects that are still underlist before they step down. Money comes first after rakyat

Firdaus said...

masa gua jadi ketua kelas darjah satu dulu pernah gak jadi mcm ni.. bila gua nak letak jawatan, cikgu tak bagi! ini bagi mengelakkan berlaku perebutan kuasa..

Anonymous said...

kalau tak mampu letak je jawatan... di JEPUN PM ngaku tak mampu memerintah letak le jawatan... mysia gila kuase... da membunuh pn takpe...