Madrasah As-Saidiyyah

Himpunan Video dan Maklumat berkenaan Madrasah As-Saidiyyah serta Pengajian Kitab di http://pondok-rasah.blogspot.com

Juga koleksi video pengajian kitab Soal Jawab A-Z tentang Tasawuf oleh Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri

Follow twitter saya @antusabun

Monday, June 8, 2009

Apa aje la jasa Anwar Ibrahim ni pada parti PAS yer?

Dulu-dulu masa parti PAS tahun 70an dan 80an sape ajer yang nak datang dengar ceramah? Dulu-dulu masa Anwar Ibrahim belum keluar UMNO, sapa aje yang kenal parti PAS ni kan? Dulu-dulu dan sampai penghujung tahun 90an parti PAS ni jatuh naik pun, paling kuat dapat Kelantan aje kan?

Zaman gua kecik-kecik sampai sekarang ni dah boleh jadi atuk budak ntah berapa kali mata gua merah baca akhbar gerombolan serang parti PAS ni plus dengan muntah darah yang terkeluar dok sebab sakit hati sesangat gua dengan gerombolan ni. Takde pulak puak gerombolan ni mintak maaf selama ni diaorang capak ntah berpuluh-puluh pimpinan PAS dalam penjara dan ISA. Gua dulu pernah terfikir jugak, agaknya mau sampai kiamat la parti PAS ni jadi pembangkang kat Malaysia ni.

Bila aje Anwar Ibrahim di pecat dari UMNO, rakyat mula pandang parti PAS. Maka parti PAS dapatlah jadi kuat sampai sekarang. Rakyat swing dari biru ke hijau pun masa tu Anwar Ibrahim duk kena balun dalam penjara. Tak tau la berjasa atau tidak Anwar Ibrahim ni pada parti PAS. Gua tak reti nak proses persoalan akhir tu.

***

Jadinya berunding dengan gerombolan tu nape tak jemput Anwar Ibrahim sekali?

p/s: Penyokong gerombolan tolong jangan sibuk-sibuk dengan entry ni. Ini khas pada penyokong dan pimpinan parti PAS.

2 comments:

ZUL said...

Adakah proses tarbiyyah menjadikan ahli PAS menyokong pemimpin mereka membuta-tuli? (bukan semua)

Anonymous said...

Adakah proses tarbiyyah menjadikan ahli PAS menyokong pemimpin mereka membuta-tuli? (bukan semua)