Madrasah As-Saidiyyah

Himpunan Video dan Maklumat berkenaan Madrasah As-Saidiyyah serta Pengajian Kitab di http://pondok-rasah.blogspot.com

Juga koleksi video pengajian kitab Soal Jawab A-Z tentang Tasawuf oleh Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri

Follow twitter saya @antusabun

Wednesday, March 21, 2012

Bosan Terlalu Lama Hidup, Nenek 105 Tahun Gantung Diri

Mendapatkan umur yang panjang, apalagi boleh mencapai usia lebih dari seratus tahun tentunya tidak terjadi pada semua orang. Namun ternyata tidak semua yang bahagia memiliki usia yang panjang.
Seperti yang terjadi di Rusia, dimana seorang nenek berusia lebih dari seabad memutuskan untuk mengakhiri hidupnya kerana 'bosan' terlalu lama menunggu waktu kematiannya.

Anastasia Khoreva, seorang pencen yang telah berusia 105 tahun, memutuskan untuk gantung diri setelah mengatakan kepada keluarganya bahawa Ia sudah lelah menunggu kematiannya.
Menurut para teman dan kerabat, Anastasia mengalami depresi setelah mengetahui ia terkena infeksi paru-paru.

TheSun menulis, sebelum melakukan aksi bunuh diri Anastasia lebih dulu menunggu sampai keluargannya meninggalkan rumah sebelum menggunakan pakaian sebagai jerat sementara Ia berada di bilik  tidurnya.
Nenek dari Darsun, Rusia, tersebut telah hidup melalui Revolusi Rusia, dua perang dunia dan eksekusi massal oleh sang tiran komunis, Joseph Stalin.
"Ini hal yang aneh untuk dilakukan pada usianya saat ini. Tapi Anastasia sering mengatakan bahawa dia muak menunggu kematiannya sehingga dia ingin pergi dan 'bertemu' dengan itu (kematian)." tutur salah seorang tetangga.

Seorang anggota keluarga Anastasia menambahkan: "Dia pernah sekali mencuba melakukan bunuh diri sebelum berkata ia sudah tidak tahan terus hidup, tapi waktu itu kami berhasil menghentikannya. Namun, kali ini kami tidak begitu beruntung." 

--------

Published on borak kosong

No comments: