Perkongsian spontan tanpa kredit



Follow twitter saya @negaramerdeka

Wednesday, March 7, 2012

Kerana Politik Manusia Yang Dikagumi, Punah Ranah Jadinya


Mashitah: Bila Belengasnya Sudah Kering

Betullah kata orang wajah yang cantik tidak semestinya mencerminkan akhlak dan pertuturan yang murni. Begitu juga wajah yang buruk (subjektif penilainya) bukan menggambarkan perwatakan dan pertuturan yang buruk dan jelek. Kalau ini boleh dibuktikan dengan apa yang berlaku ke atas Mashitah Ibrahim, iya adalah salah satu buktinya nyata.

Mashitah seorang yang cantik, putih melepah campur kekuningan bunga kunyit muda. Kecantikan itu memegunkan setiap mata memandang, baik lelaki maupun perempuan. Apa lagi saat emosi dan berahinya tumpah wajahnya akan kelihatan 'belengas macam tapai mala' dalam mata jantan.

Lelaki yang merenung dan melihat ke dalam anak matanya akan boleh terkulai dan lemah seluruh orat saraf. Terbawa-bawa wajahnya ke dalam mimpi sampai ke muara Subuh. Demikian cantik dan ayunya Mashitah seayu namanya. Aduhai...

Selain memiliki wajah yang ayu dia seorang yang cerdik dan berilmu. Dia seorang penceramah (motivator macam Hasan Akidah...lah) wanita yang handal. Namanya jadi sebutan dan wajahnya selalu muncul dalam tv dan menjadi penghiasan muka depan majalah. Tahu membaca hadith dan Quran kalau pun tidak semua ayat-ayat perintah dan larangan ditaati dan dipatuhinya dengan yakin kul hayakin.

Kerana kehebatan dan kebolehan itu dia diambil masuk ke gelanggang politik? Mungkin juga pengambilan itu bukan sangat kerana kebolehannya, tetapi kerana kecantikan dan syaksiyah yang nampak Islami. Parti Umno memang obses kepada kecantikan perempuan bukan kepada nilai tambah Islam.

Mulanya orang teruja dan mengira dia akan dapat menjadi seorang serikandi politik yang hebat dan merubah keadaan dalam Umno. Menjadi perjuang kepada kebenaran dan keadilan seperti Siti Khadijah isteri Rasulullah s.a.w. Pembela kepada kaum Hawa. Harapan jauh diberikan kepadanya agar memperbetulkan budaya kerja dan sosial di kalangan wanita Umno. Dia diharap menjadi Ibu Hadhari dan ketua wanita Umno. Tetapi malang tidak sampai ke situ daya politiknya lemah.

Kelembutan, ketakwaan dan keimanananya nampak seperti turut mencair selepas bergelumang dengan politik. Tiada teguran kepada sosial wanita Umno. Tidak pernah terdengar dia menyebut fasal kepentingan kain tudung kepada wanita Umno. Rafidah atau Sharizat Jalil atau Siti Hasmah yang rambut berjuntai di dahi macam ekor burung damak jantan. Mashitah tidak pernah tegur. Bahkan dia sendiri pernah bersalam dengan lelaki bukan muhrim tanpa berlapik di parlimen, saya sendiri menyaksikannya?

Akhir-akhir ini akhlak dan tutur katanya semakin memburuk. Mungkin sudah tertelan air liur pemimpin-pemimpin Umno yang suka bercakap huduh atau sudah terlangkah air kencing Selentia. Mashitah sudah berani memburukan orang lain dan memfitnah musuh-musuh partinya. Mashtitah sudah melakukan upacara buka mulut kali kedua barangkali dengan menggunakan cincin atau batu Mahathir.

Wanita cantik dan belengas ini sudah mula pandai mengatakan orang dan membuat tuduhan melulu tanpa disertakan fakta dan bukti cukup. Dia sudah membudayai politik Umno yang sedia melakukan apa saja kejahatan demi kuasa. Soal adat budaya dan hukum hakam tidak dipedulikan lagi.

Bacalah apa yang terkandung dalam catatan Mashitah ini yang disiarkan dalam sebuah akhbar. Tenguk macam mana liar dan huduhnya sifat dan pemikiran Mashitah tidak setanding dengan kecantikan dan 'kebelengasan' tubuhnya yang Allah anugerahkan kepadanya.

"Penangkapan Ahli Mahlis Pimpinan Tertinggi PKR, Badrolamin Baharon yang dituduh berkhalwat dengan isteri orang di Kuantan minggu lalu adalah kesinambungan krisis moral yang membabitkan ramai pemimpin pakatan pembangkang. Gelaran ustaz dan orang kuat Anwar Ibrahim tidak menjadikan beliau kebal; malah dilaporkan dibelasah sebelum diserah kepada Jabatan Agama Islam Pahang.

"Mengikut laporan, beliau mempertahankan diri dengan beri alasan cuba membantu isteri yang lari daripada suami kerana ingin menyelesaikan krisis rumah tangga. Mungkin benar, mungkin tidak. Beliau kini direhatkan sebulan sementara kesnya disiasat.

"Berlakunya penangkapan ini dalam waktu persiapan pilihan raya umum tidak lama lagi pasti meletakkan pakatan pembangkang dalam keadaan tertekan. Mereka perlu lakukan damage control, apatah dengan pelbagai krisis yang dihadapi di Kedah (pemberontakan ahli Exco Pas terhadap Menteri Besar), Selangor (skandal curi pasir dan longgokan sampah) dan Pulau Pinang (diskriminasi terhadap orang Melayu dan projek kroni). Kewujudan Pas yang berpuak-puak di Kelantan serta perkelahian antara parti komponen Pakatan Rakyat di Sabah, Sarawak, Negeri Sembilan, Johor dan Perak benar-benar menguji persediaan pembangkang menghadapi PRU ke-13 nanti.

"Apa pun, kes Badrul Amin mengingatkan kita kepada Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu yang juga pernah ditangkap berkhalwat dengan isteri kawannya sendiri di Kota Bharu kira-kira 12-13 tahun lalu. Ketika itu beliau Ahli Parlimen Kubang Kerian. Ketika ditangkap, isteri kawannya berada di dalam bilik hotel, manakala Mohamad Sabu hanya memakai tuala. Beliau dibicarakan di mahkamah Kelantan tetapi akhirnya dibebaskan.

"Tidak kurang hebatnya cerita Adun Pas Selising ditumbuk seorang lelaki di stesen keretapi Wakaf Bharu beberapa tahun lalu kerana disyaki berzina dengan isteri orang dalam gerabak keretapi. Khabarnya kes ini terpaksa diselesaikan sendiri oleh Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Aziz Nik Mat.

"Penyokong parti pembangkang diketahui sering menyimpan rahsia keburukan pemimpin-pemimpin mereka, terutama berkaitan skandal seks, projek atau rasuah. Mereka cuba menonjolkan imej baik dan maksum. Namun, adakala bagai menutup bangkai dengan nyiru.

Skandal membabitkan bos Badrolamin – Anwar Ibrahim – berlarutan 20 tahun. Dua kali dihadapkan ke mahkamah atas tuduhan liwat, beliau dibebaskan atas sebab-sebab teknikal. Namun, majoriti rakyat, terutama mereka yang mengenali beliau secara rapat, tahu latar belakang dan orientasi seksnya.

"Semasa diberi peluang menjawab tuduhan salah laku seks di mesyuarat Majlis Tertinggi Umno pada 2 September 1998, Anwar menzahirkan kemarahan dengan menumbuk meja. Beliau tidak menjawab tuduhan, malah pusing cerita mengatakan bahawa beliau juga boleh berkonspirasi menjatuhkan Presiden parti dengan menghantar wanita kepada Tun (ketika itu Datuk Seri) Mahathir Mohamad. Maksudnya, beliau diperangkap.

"Turut menuduh beliau ketika itu ialah Mohamad Sabu, yang memberinya gelaran Anwar al-Jub***. Namun, bila Mat Sabu sendiri terbabit dengan skandal seks, dia ikut cara Anwar, iaitu menuduh Umno telah memerangkapnya. Tidak mengejutkan Ustaz Badrul Amin juga juga akan menuduh Umno dalang dalam kes khalwatnya.

"Presiden Pas sendiri, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, pernah dikaitkan dengan skandal membabitkan anak dara kira-kira 10 tahun lalu. Beliau dikatakan mengambil gadis itu untuk dijadikan isteri ke-3. Beliau menafikan. Begitu juga dengan bekas Speaker DUN Kelantan, yang dikatakan bernikah dengan wanita lewat 20-an dari Kemboja bernama Haseena sekitar waktu yang sama, tanpa pengetahuan isteri pertamanya.

"Perkahwinan bekas Adun Pas Melor dengan wanita Kemboja yang berakhir dengan perceraian mendapat liputan media secara meluas kerana kesnya berlarutan beberapa tahun di mahkamah. Dilaporkan bekas isterinya menuntut pampasan RM3 juta kerana mengetahui Adun Pas itu mampu serta memiliki harta yang banyak.

"Rakyat jelata tidak seharusnya terpengaruh dengan gelaran ustaz atau lebai hatta tuan guru daripada kalangan pemimpin parti pembangkang. Ataupun terpegun dengan jubah yang labuh, serban yang tinggi atau janggut yang panjang. Hakikatnya mereka adalah ahli politik yang boleh tergoda dengan wanita dan memiliki nafsu seperti orang lain. Mereka juga boleh terpalit dengan dosa walaupun pada waktu yang sama menuduh orang lain kafir."

Jelas sekali tulisan dan kritikan Mashitah kepada para pemimpin pembangkang itu fitnah dan fakta yang tidak tepat. Nampak sangat Mahsitah sedia digoda syaitan agar membuat fitnah kepada sesama manusia. Dia sudah menjadi alat kepada politik munafik. Di mana ilmu dan kewarakannya selama ini. Mungkin bukan saja saya, orang lain yang pernah menganggap Mahsitah bukan saja cantik tetapi berilmu, terkejut beruk dengan bentuk penulisan berunsur fitnah itu. Begitu juga seorang lelaki yang tergila-gilakan Mashitah sampai kini sudah meleburkan cintanya apabila melihat Mashitah sudah berubah?

Ada dua tempat sekurang-kurang dalam tulisan Mashitah itu bohong dan fitnah dan sengaja mahu memburukkan pihak yang dituduh. Pertama mengenai tuduhan terhadap Presiden Pas, Abdul Hadi Awang kononya pernah ada skandal dengan anak dara orang untuk dijadikan isteri ketiga. MasyaAllah... Nauzubilahiminazalik....

Dari mana Mashitah mendapat cerita ini kalau ia bukan dari bisikan syaitan dan Iblis. Syaitan dan iblis sangat hampir dengan sesetengah pemimpin Umno seperti mana kata Nazri Aziz. Bila Nazri kata Anwar Ibrahim iblis, ertinya Nazri juga iblis atau hantu kerana iblis mengenali iblis. Anwar dulu pun Umno juga.

Kedua ialah tuduhan ke atas Adun Selising Saiful Bahari itu. Mashitah kata Saiful ada sekandal dengan isteri orang dan kena tumbuk di stesen keretapi Wakaf Baru. Dari bakul sampah syaitan mana Mashitah mengutip cerita ini dan ditulis untuk paparan umum. Benarlah wanita akan jadi lebih kejam dari lelaki kerana ia dikuasai 90 peratus nafsu amarah berbanding lelaki hanya 10 peratus.

Demikian juga dengan isu-isu dihadapi Mat Sabu, Badrul Amin dan bekas speakar Dun Kelantan (sebanrnya bekas timbalan speakar) Kelantan itu. Sedih seorang ustazah yang belengas macam Mashitah dia tidak membuat semakan baik dari undang-undang dan juga hukum sebelum menulis untuk mencernakan pemikiran siasahnya kepada media.

Terhadap dua tuduhan beliau ke atas Saiful dan Abdul Hadi Awang itu, tindakan undang-undang (saman) boleh dilakukan. Saya mengsyorkan demi kebaikan dan pengajaran kepada Mashitan, Abdul Hadi dan Saiful Bahari menyaman Mashitah binti Ibrahim. Elok juga kalau giring wanita ini ke mahkamah mudah Mashitan akan tersedarari keenakan sofa politik.

Saya yakin catatan dan idea itu bukan original dari Mashitah. Ada tukang tulis yang menulis kemudian menggunakan nama Mashitah. Bagaimana pun persepsi dan pandangan buruk akan dipikul oleh Mashitah kerana ia diletakkan nama Dr Mahsitah Ibrahim. Maka berhati-hatilah untuk bercakap isu politik yang dilakar oleh orang lain kerana akhirnya keburukan terkena ke atas tubuh kita.

Natijah naifnya politik Mashitah menyebabkan tulisan itu memberi damage kepadanya. Ia boleh menghapuskan kebelengasan wajahnya dalam mata lelaki. Mata lelaki ada kalanya bukan berapikan nafsu semata-mata tetapi ada juga yang bernurkan ilmu. Pakailah kosmetik berjenama apa sekali pun atau cukurlah bulu kening tetapi kalau mulut sudah busuk orang akan benci dan menjauhi kita.

Seburuk-buruk dan sebenci-benci Rosmah Mansor kepada pemimpin pembangkang yang memburuk dan memfitnahkan suaminya Ha Najib Razak, Rosmah tidak pernah menulis atau upah orang membuat fitnah kepada pemimpin pembangkang seperti mana Mashitah Ibrahim. Tampaknya di akhir zaman ini Rosmah kelihatan lebih ustazah berbanding dengan seorang digelar ustazah seperti Mashitah? [wm.kl.9:34 am 06/03/12] - MSO

http://mountdweller.blogspot.com/2012/03/kerana-politik-manusia-yang-dipandang.html

No comments: