Madrasah As-Saidiyyah

Himpunan Video dan Maklumat berkenaan Madrasah As-Saidiyyah serta Pengajian Kitab di http://pondok-rasah.blogspot.com

Juga koleksi video pengajian kitab Soal Jawab A-Z tentang Tasawuf oleh Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri

Follow twitter saya @antusabun

Tuesday, March 20, 2012

Menyampah Dengan Berita Macam Nih...!!!!

Pusing sana sini... dalam Astro cerita pasal perkahwinan Yusry dengan Lisa Surihani, masuk bloglist ada jer tajuk pasal perkahwinan pasangan nih siap di tepeknya video lagi..., masuk blog hiburan lagi tak payah cerita aarrr... ntah apa yang grand sangat pasal pasangan artis ni pun gua tak tau...

Dah berapa lama sejak tarikh sah jadi pasangan suami isteri, hingga ke hari ini tak habis2 lagi cerita pasal diorang nih di gembar gemburkan..., kadang2 gua tengok dah terover sangatlah orang2 melayu nih dengan kehidupan artis dan hiburan.

Sampaikan pasangan tu pi honeymoon pun nak kecoh siap bikin drama lagi.... apasal masa pasangan tu tengah syok mentenet atas katil lu orang pergi skodeng sekali, shoot buat dokumentari khas kasi tonton pada semua orang... bodoh nak mampus...!!!!

Macamlah tak paham2 lagi dunia kehidupan artis kat Malaysia nih... majlis kahwin dengan publisiti segala mak nenek ceritanya 40 hari 40 malam tak habis2...., lepas tu usia perkahwinan tak sampai setahun dah bercerai.... gempak jer.. lebih... macam sial wa cakap luuuu....

Macam tu punya ikon yang nak dipersembahkan kepada rakyat... patut laaaa... ikut statistik ramai pasangan melayu usia belum cecah 30 tahun dah jadi janda dan jadi duda.... bangang punya melayu...!!!!

Part tak bleh blah tu... bila blog2 pro politik... pun nak tumpang dua belah kaki bercerita pasal pasangan artis berkahwin, adussss... macam hampeh wa cakap luuuu.... tengok tajuk jer... gua dah naik menyampah...!!!!

Tambahan pulak kalau TV3 suku.... lagi extreme diorang punya cerita... kah...kah...kah...., sampai ke tahap cibai wa cakap lu... mendedahkan aib kehidupan orang, yang rumahtangga berantakan sekejap dah elok nak berdamai dan  berbaik-baik semula boleh jadi terus bercerai.... punyalah dahsyat penangan iblis diorang nih... hahahaha...


Bagi gua tak salah menyebarkan berita baik kepada semua orang, tapi perlu ada batasannya... setakat ala kadar sudah laaaa.... jangan terover sangat beb hingga menimbulkan fitnah... semua station penyiaran nih nak cari makan pun patut2 laaaa....

Tolong laaaa... jangan rosakkan pemikiran rakyat dengan hiburan semata2, kisah gossip artis terlampau dan keterlaluan...., dan jadi penyumbang dosa mengumpat kepada rakyat Malaysia. Itu tak termasuk lagi dengan hidangan kisah2 tahyol kat TV lagi tuuuu.... sendiri mau ingat laaaa....

Kementerian Penerangan dan Telekomunikasi pun macam sial jugak.... ntah apa yang diorang mengentot dalam Kementrian tu pun gua tak tau laaaaa..... setiap program yang di tayangkan penuh dengan ampu bodek, tahyol, gossip hiburan terlampau dan pelbagai yang mengkhayalkan rakyat.... dengan harapan rakyat Malaysia terutamanya di desa dan kampung terus menjadi bodoh dan senang untuk di perbodohkan... itulah fungsi Kementerian Penerangan dan Telekomunikasi.

Nak tengok program yang menjana pemikiran dan minda rakyat... ada ke...????

Jawapannya amat tipis sekali... lepas kisah pasangan Yusri dan Lisa nih... gua kompom giliran minah sendat yang tuhan takda di bali tu pulak akan menyusul, jenis makhluk takda akhlak nih jugak yang jadi kebanggaan orang melayu... hahahaha...



--------

Published on IkutSukaAku - Isa

No comments: