Perkongsian spontan tanpa kredit



Follow twitter saya @negaramerdeka

Sunday, January 3, 2010

Isu penggunaan nama Allah oleh agama lain.

Dalam isu ini aku tak bersetuju penggunaan nama Allah oleh agama-agama lain dan ini adalah jelas. Persetankan negara lain seperti Mesir contohnya. Nak aku ulas ilmu pun sikit sangat namun diharap tulisan Dr Asmadi ini merungkai segalanya. Linknya aku bubuh kat bawah sekali.

Aku letak hanya satu aje point untuk sebab penolakan aku. Umat Islam di Malaysia agak keliru dalam banyak hal. Isu firqah dan jamaah pun terbarai. Belum lagi masuk kumpulan ajaran sesat. Jadi bila isu ini diluluskan, kekeliruan akan bertambah dan makin bercelaru akibat bahan bacaan yang susah nak pantau.

Aku letak contoh macam daging babi dan lembu yang diletakkan bercampur. Larat ke JAKIM dan Jabatan agama nak pantau setiap toko buku yang bersepah dan keluarkan garis panduan untuk buat rak buku halal dan haram? Banyaknye kerja...

Bagi dalil yang lain rujuk link dibawah.

Http://jomfaham.blogspot.com/2009/06/penggunaan-nama-allah-oleh-agama-agama.html

1 comment:

Zu Ismail said...

dioang nak pakai nama ALLAH katenyer sebab Allah itu universal words untuk sume agama... Gile ke hapa dioang nin.. tak lain tak bukan nak menyesatkan umat Islam yang nipis iman...