Madrasah As-Saidiyyah

Himpunan Video dan Maklumat berkenaan Madrasah As-Saidiyyah serta Pengajian Kitab di http://pondok-rasah.blogspot.com

Juga koleksi video pengajian kitab Soal Jawab A-Z tentang Tasawuf oleh Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri

Follow twitter saya @antusabun

Thursday, December 4, 2008

55-Tak lama lagi 1 Januari

Gua dah pening. Mana gua nak kobok beli tali pinggang belakang keta gua ni. Gua nyampah betul tengok pak menteri ni. Asik nak suruh gua keluar duit aje. Dia ingat gua ni cap duit ke? Gua kerja separuh mati nak bayar bulan kereta pun senak perut. Dah sekarang gua kena cari duit pulak nak modified pulak kereta keluaran negara gua ni.

Gua rasa pak menteri dalam negara gua ni tau buat statistik tak? Baper orang cedera dan mati tak pakai tali pinggang belakang berbanding sebab jalan macam lorong pegi kebun? Kenapa mesti buat benda yang kasi gua susah hati? Kenapa tak buat benda yang menyenangkan hati gua?

Gua nak bagi tau lu pak menteri yang tol gua bayar hari-hari tu pun jalan standard jalan kampung jugak. Beralun-alun buat gua bocor perut. Kalau gua lapar lama dah perut gua masuk angin. Bila perut gua masuk angin nak makan pun tak lalu. Dan kerja gua kat opis conform terbarai.

Lu ingat gua bodoh ke pak menteri? Kereta lu jual dalam negara ni nombor 2 paling mahal selepas Singapura. Lagi murah berbanding negara luar. Gua kira kereta yang lu keluarkan untuk rakyat lu. Dashbord gua berapa kali berganti skru. Nasib baik kereta gua tak terbelah dua masa gua pandu. Lu bagi sampah kat gua lu tau tak? Pastu lu suruh gua pangkah lu? Lu mereng ke?

Gua bukan nak mengungkit pasal jasa lu. Sebab lu tak berjasa. Lu buat kerja sikit tapi lu tibai duit rakyat lu stok lu makan anak-beranak cukup sampai kiamat. Lu bantai suka hati agama wa. Lu kalau pandir toksah nak cakap bukan-bukan. Gua ingat semua benda yang lu cakap sebab gua pendendam.

Kalau gua nak cerita pasal kereta kat lu sampai besok la gua menaip. Takpe. lain kali gua kutuk lu lagi. Mesti lu happy

5 comments:

apei budak kampung said...

gua marah betol la ngan lu brader.. sampai hati lu kutuk pak menteri dalam negara kita ni sorang2.. bukan nak ajak gua kutuk secara berjemaah!

StingRay said...

proton ngan perodua bukan free ke eh?..

ke ko pakai ferrari?..pakai ferrari x guna pakai tali pinggang..eksiden mesti mati...hahaha

antusabun said...

mana ada..ntah mana lesapnya..

miss galaxy said...

amboi2 antusabun
sahabat handai kamoo marah sggh kamoo kutuk itu pak menteri

tp betul oo
kamoo kutuk itu pak menteri x baik oo
nnti kamo kene saman jgn slh kan itu pak menteri
ingt lah org tersayang

dugong_darat said...

teman naik kuda besi...
tali pinggang kat perut ade ler...