Madrasah As-Saidiyyah

Himpunan Video dan Maklumat berkenaan Madrasah As-Saidiyyah serta Pengajian Kitab di http://pondok-rasah.blogspot.com

Juga koleksi video pengajian kitab Soal Jawab A-Z tentang Tasawuf oleh Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri

Follow twitter saya @antusabun

Friday, December 5, 2008

57-Nenek ULTRA

....Nenek yang paling glamor Maimun Yusuf berharap beliau dapat bertanding sekali lagi merebut kerusi parlimen Kuala Terengganu jika mempunyai dana yang cukup."Memang ada hajat nak bertanding sekali lagi kerana rasa macam tidak puas hati dalam pilihanraya umum lalu," katanya, yang memanggil dirinya 'Tok', kepada Malaysiakini. "Sebab Tok tidak boleh berkempen macam orang lain. Kerana Tok tadak pitih (tiada wang).Menjelaskan pengalaman pertamanya bertanding Mac lalu, Maimum berkata:"Tapi kalau Tok bertanding sekali lagi, Tok nak menang sebab Tok tak mahu hilang wang lagi. Marilah pakat tolong Tok."Tok belanja lebih RM30,000, semua wang simpanan Tok dah habis dan yang tinggal cuma RM60 sahaja.

Lamputih cakap - Gua kesian dengan nenek ni. Gua tak dapat bayangkan kalau dia tu nenek gua. Mesti susah hati gua nak nasihat. Maklumlah gua baru warga gangsa je. Takder apa keistimewaan macam nenek tu.

Lu bayangkan nenek tu habis RM30,000 pada PRU lepas dan undi tak lepas pun seribu. Sekarang ada RM60 je? Pergghhh....Syahdu.. Nak pulak raya dah dekat ni.

,

Anak-anak dia mana?

5 comments:

AkuKopiKauSiapa? said...

orang tua ni mesti fikir..main politik kaya. nak bisnes dah tua takde, tak berdaya lagi. so die guna duit die untuk berpolitik la. tapi die tak fikir sape plak yang nak undie die.haha

-bongkah ice- said...

ahakz..
sifat ingin cuba manusia kdg2 memakan dirik..
lau nihh nenek aku..
maw fames aku..
kah3..
syok4..

Tajam Batu said...

Salam,
Hangpa jgn nak pelekeh kat nenek tua tu...takdirkan calon BN ngan calon PR kedua-duanya 'disqualified' masa penamaan calon nnti, takpasei Tok Mun dapat jadi YB haha! Kuasa Allah semua boleh jadi ooO ! Nganga lagi laa Mat Sabu!

antusabun said...

Gua tak lekeh nenek tua ni. Kagum je ngan semangat waja dier..haha

miss galaxy said...

aiyyoo
ini nenek mmg bersemangat waja
sggp berhabis semata2 dpt bertanding
kalo anis cucu pd ini nenek
anis yg tlg undi beliau...hahahaha