Perkongsian spontan tanpa kredit



Follow twitter saya @negaramerdeka

Thursday, December 25, 2008

82-Untuk pak menteri!!

Sudah-sudahlah dengan penswastaan. Berentilah menyokong sistem kapitalis. Kita nak jadi apa? Nak jadi Amerika? Rakyat boleh ikut ke? Ko tak tengok pada rakyat ko ke? Aku yang tengok ni pun pening. Rakyat ko marapu-meraban dah ni. Makin teruk. Miskin.

Ko tak simpati pada orang miskin ke? Buat apa ko nak jual IJN tu? Rakyat ko mampu ke nak tanggung bil hospital tu nanti? Ko percaya ke janji manis Sime Darby tu? Ko tak kembali pada sejarah ke? Atau Sime Darby tu syarikat keluarga ko? Ko tengok ajer lah syarikat air, syarikat kapal terbang, syarikat telepon, syarikat letrik. Boleh dipuji ke perkhidmatan diaorang? Tak mahal ke?

Tolonglah wahai pak menteri. Berhentilah menjahanamkan negara sendiri. Rakyat semakin tenat ni. Semua benda ko swastakan, apa yang tinggal? Tinggallah sikit untuk generasi akan datang. Kenapa ko buat macam ni?Aku tau ko menipu pak menteri.Kau kaki temberang. Aku tau.

Mana pergi otak ko wahai pak menteri? Kenapa kedekut sangat dengan rakyat sendiri? Rakyat ni sapa sebenarnya pada pandangan mata ko tu? Rakyat bukan hamba wahai pak menteri. Rakyat adalah orang yang perlu ko jaga, ko didik, ko belai. Negara kita kaya dulu sekarang sudah jadi miskin sebab pergi pada 2,3 kerat je malaun kat Malaysia ni.

Wahai pak menteri, sedarlah sikit. Simpatilah sikit.

6 comments:

Anonymous said...

Tiba-tiba Mahathir Muhamad melancar skim cepat kaya pada tahun 80an. Syarikat-syarikat Tenaga Nasional, Telekom Malaysia, MAS, Pembeklan Air, Pejabat Pos, Hospital, Taman Negara, Jalan Raya, Balai Raya, Dewan Orang Ramai, Rumah Rehat – semua ini adalah contoh-contoh syarikat dan harta orang yang ditelah diagih-agihkan oleh Mahathir Muhamad kepada kaum kerabat dan kroni-kroninya. http://tukartiub.blogspot.com

Anonymous said...

Sime Darby ingin merompak Institut Jantung Negara. Ini telah di persetujui oleh Najib Razak. Najib Razak sendiri membuat kenyataan - DIA TIDAK AKAN MENGHALANG NIAT SIME DARBY.

KARKADEWA said...

ah....
najib itu anjing...

zizou said...

anjing tu najib...

mrblind said...

gua syak nanti pesakit yang sakit jantung padam terus tengok bil..

Rfq Kml said...

mereka egoism.ingin memenuhkan dompet di poket. -_-