Perkongsian spontan tanpa kredit



Follow twitter saya @negaramerdeka

Friday, April 30, 2010

Apa agaknya masa depan mereka-mereka yang melompat ni pada PRU akan datang ye?

Kenapa Ibrahim Ali agresif? Dia tahu dia tiada mana-mana tempat untuk bertanding PRU akan datang. Mana mungkin ada untuk beliau dalam barisan Pakatan Rakyat dan mungkin perit UMNO untuk berkorban kerusi untuk beliau. Namun dengan berbaik-baik dengan Che Det itu ada positifnya buat beliau. Mungkin Che Det akan memujuk Najib untuk letakkan Berahim dalam list nama yang akan bertanding dalam PRU akan datang. Manalah tahu kan....

Ezam? Haha.. mat gimik. Cukup cekap buat gimik walaupun kadang-kadang gua rasa nak termuntah. Ada manfaatnya dia ni sebab mukanya memang tebal tak tahu malu. Letak aje untuk ceramah berkempen memang beliau sanggup. Tak caya tengoklah PRK Sibu nanti. Confirm dia bantai Anwar jugak. Ntah apa gila dia ni gua pun tak pasti.. Ala-ala WTF jugakla dia ni sebenarnya. Untuk next PRU mungkin juga ada tempat untuk beliau. Pastinya kawasan panas seperti Permatang Puah atau lawan pada Azmin. Kiranya kategori Kambing Trojan jugak dia ni. Serbaguna kesimpulan dari gua untuk beliau.

Zul Nordin? Mat Kompang dan Sembang kencang. Tapi realiti mulut dia ngan bau longkang seakan-akan sama. Isu APCO dia citer someone upah dia untuk burukkan Najib.Muslihat untuk pusing cerita pun boleh bagi kat dia walaupun keberkesanannya hanya 10% gua kasik. Agak kurang bantai PAS sebab mungkin ilmu di dada tak secerdik Ustaz-ustaz dalam PAS namun dengan muka tebal beliau itu, ada advantage kat situ. Untuk next PRU, susah nak cakap dan duga. Mungkin juga tempatnya kat ceruk-ceruk felda yang core pakatan rakyat. Kat bandar kang sia-sia aje kena baling telor tembelang burung unta...

3 famous kataks!! No value added. Retired!!

Zahrain and the others yang melompat baru-baru ni? Mungkin bebas tempat yang dimenangnya itu. Just untuk pecah undi pakatan and advantage untuk UMNO BN.

Bagaimana cara mahu susun, gua syak tak susah Najib nak fikir sebab APCO ada. Nantikan gempar dari Najib ni nanti. Broher ni boleh tahan gak strateginya dan mungkin juga sebab Rosmah genius??

Hanya Allah yang tahu....

No comments: