Madrasah As-Saidiyyah

Himpunan Video dan Maklumat berkenaan Madrasah As-Saidiyyah serta Pengajian Kitab di http://pondok-rasah.blogspot.com

Juga koleksi video pengajian kitab Soal Jawab A-Z tentang Tasawuf oleh Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri

Follow twitter saya @antusabun

Thursday, May 14, 2009

Janji gerombolan seumpama janji sang penipu

Janji gerombolan untuk memudahkan kehidupan rakyat seumpama menunggu emas-emas berkilauan gugur bagaikan rintikan hujan. Boleh juga gua sebut sebagai janji sang penipu. Harapan yang mustahil.

Janji paling manis di buat hanya ketika dia perlukan sokongan rakyat untuk menghalalkan tindakannya.

Rakyat tetap tertipu/diperbodohkan buat yang ntah ke berapa juta kali. Segala bantahan dan sokongan ke arah menentang tindakan gerombolan akan di jawab dengan hukuman keras. Hanya perlu sokong dan tidak boleh bantah. Langsung tiada perbincangan. Hanya mesyuarat antara mereka sahaja. Mesyuarat yang di hadiri oleh geng-geng IQ tadika. Sudahnya, terhasillah keputusan-keputusan yang langsung tidak masuk dek akal.

Contoh terdekat ialah untuk memperbaiki pengangkutan awam. Duit kenaikan harga minyak untuk tampung kos perbaiki infrasturuktur pengangkutan awam. Ini paling jelik. Sudah bertahun. Langsung tidak bergerak dan langsung tiada perubahan. Makin kronik adalah...

Gerombolan tidak akan selesaikan isu ini. Percayalah kerana mereka sudah naik angin dengan rakyat. Maka tindakan mereka serupa gampang!!

1 comment:

Ramli Saripz said...

hai....rakyat malaysia,

Korang jangan mudah percaya kat calon bebas, depa ni tak pernah bebas dari umno.

Depan kita waktu nak calon, cakap semua akan buat. bila dah menang batang hidungpun tak nampak. susah senang rakyat depa tak peduli. banyak dah contoh berlaku, calon bebas lebeh berminat pada wang umno. sbb tu depa kajap lagi jadi umno.

sedarlah wahai orang penanti. jgan termakan dengan manusia yang mudah memberikan janji yang tak masuk akal dan tak munasabah. kalau pendekatan tidak sebaik Pakatan Rakyat, lupakan lah woiiiiiiiiiii.

umno dah berkubur, sekarang ni hanya pencacai je yang cuba digunakan untuk menyambung nyawa umno.

kuatkan usaha untuk berkempen dr rumah2 , terangkan penipuan umno dan calon bebas. pastikan kemenangan milik kita.

Hidup pakatan rakyat, Lingkup umno.

Munawir jamban