Madrasah As-Saidiyyah

Himpunan Video dan Maklumat berkenaan Madrasah As-Saidiyyah serta Pengajian Kitab di http://pondok-rasah.blogspot.com

Juga koleksi video pengajian kitab Soal Jawab A-Z tentang Tasawuf oleh Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri

Follow twitter saya @antusabun

Thursday, May 7, 2009

Tinggal satu je lagi talian hayat untuk PR Perak!!

Kita doa ramai-ramai. Solat hajat ramai-ramai. Talian hayat hanya tinggal satu. Itu pun kena tunggu 11 Mei ni. Hari Isnin. Untung besar dapatla Nizar jadi MB sekali lagi. Segalanya tidak mustahil. Harap hanya pada kuasa Allah. Kot nak lagi trill, buat nazar..Hehe

Gua akan auto senyum sepanjang hari. Itu pun kalau Nizar menang. Gua nak tengok Zambri terkebil-kebil. Nizar lama dah terkebil-kebil. Kesian pulak kat dia..Haha.

Lagi gua nak tengok nasib 3 ekor kodok tu.. Rasa nak ludah sekor-sekor. Perangai tak macam katak langsung. Perangai macam b*b*. Nak muntah lagi gua.

5 comments:

mountdweller said...

Salam.

Bagi saya, tak payahlah kita nak rebut dan kecuhkan hal-hal dunia. Kita terima takdir yang ditentukan selapas berusaha.

Nizar sudah berusaha, PR sudah berusaha. Nak bergantung kat Raja, Raja kati dia tak tuli dan tak pekak tapi....

Hanyalah Allah tempat bergantung dan munajatlah beramai-ramai dan terimalah dengan redho apa takdirnya.

Anonymous said...

salam perjuangan..
betul tue..
perancangannya esok BN akan buat undi x percaya kat MB Nizar..
pastue pagi isnin peguam umno akn hujah depan hakim kata dah ada undi x percaya..jadik dengan sedirinya kita akan kalah..
geram memang geram..kita alihkan untuk buat persediaan awal untuk pru 13..

antusabun said...

Salam alaik
Disamping kita berharap pada yang esa, berjuang untuk hak sendiri tidak boleh berhenti. Jangan tunjukkan gaya berputus asa. Kita baru berblog, orang dahulu angkat senjata. Kita tak berdaya, namun semangat kita tunjukkan sentiasa agar mereka gerun

Anonymous said...

salam...
walaupun kita boleh menjangka keputusan mungkin takkan berpihak tapi ingatlah perancangan ALLAH mengatasi segalanya. mana nak tau tuan hakim mati sakit jantung masa nak menzalimi nizar nnt... kui kui kui.. tuan hakim ingat sikit 2 dari 3 hakim masuk neraka.. pilihla nak yang mana 1. selamat maju jaya tuan hakim.

Anonymous said...

Aku dok kira-kira ada dua keputusan pada hari isnin ni (pengesahan sapa MB Perak).

1. MB Perak si Zambry mamak tu. Yang ni very straight forward. takdak konar-konar tapi orang ramai akan kata mahkamah di kawal oleh si pemerintah. Busuk la nama mahkamah dan keadilan Malaysia. Takkan Najib nak gadai institusi ni dimata dunia. Dia baru ja perintah Malaysia. Dia nak jugak jaga nama dia di mata dunia yang keadilan dan institusi mahkamah di Malaysia cantik dan bebas.

2. MB Perak masih kekal kat DS Nizar. Yang ni aku nampak lebih praktikal skit tapi ada muslihat disebaliknya. Orang ramai akan kata, mahkamah buat keputusan betui dan tidak melanggar undang2 tubuh negeri Perak. TETAPI….. DS Nizar akan disingkirkan melalui undi tidak percaya di dalam dewan dun. Sebab tu depa nakkan speaker Siva di ganti dengan orang depa supaya usul undi tidak percaya boleh masuk ke dewan. Dengan kelebihan bilangan adun yang depa ada dan usul undi tidak percaya pun dah masuk ke dewan, maka DS Nizar akan menerima undian tidak percaya dewan dan sudah tentu la PR kalah sebab bilangan undi kurang. OLEH YANG DEMIKIAN, DS NIZAR AKAN TERLUCUT DARI JAWATAN MB DAN ZAMBRY AKAN MENJADI MB YANG SAH DI SEGI UNDANG2 TUBUH NEGERI PERAK. Masa tu, sapa2 pun tak boleh nak pertikai sebab DS Nizar dilucutkan jawatan MB dengan cara yang sah. Kemudian, puak2 BN pun bersorak-sorai. Puak2 PR putih mata.

Amacam??? Suka???