Madrasah As-Saidiyyah

Himpunan Video dan Maklumat berkenaan Madrasah As-Saidiyyah serta Pengajian Kitab di http://pondok-rasah.blogspot.com

Juga koleksi video pengajian kitab Soal Jawab A-Z tentang Tasawuf oleh Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri

Follow twitter saya @antusabun

Monday, April 6, 2009

143-Untuk en. Osman

Lupa nak bagitau. Jangan lupa buat 1 laporan polis untuk en. Mohd Zawawi Yusoh ye. Yang ni betul nabi tak ajar. Atau en. Osman pun teringin sekali join?

***
(Iklan!)
Saya berharap dan sentiasa berdoa agar kemenangan di pihak yang memperjuangkan nasib rakyat bawahan, tidak mementingkan kroni dan tidak rasuah. Semoga penat-lelah para blogger yang menyampaikan berita padat dan bermutu melawan media arus perdana yang berat sebelah berbaloi dan jasa anda semua dibalasi oleh Allah dengan kebahagiaan dunia dan akhirat. Saya tidak dapat hadir untuk sama-sama berjuang seperti anda. Kekuatan saya tidak setinggi anda. Tapi insyaAllah doa saya sentiasa untuk kamu. Ameen..

Untuk maklumat lebih cergas sempena PRK esok sila lawati http://abodaily.blogspot.com/ dan http://wartamaya.blogspot.com/ ini kerana Tranungkite.net dah tido.

Bagi blog pihak Barisan Nasional sila masuk kat http://parpukari.blogspot.com/ dan http://taipingmali.blogspot.com/ dan juga http://pilihan-anda.blogspot.com/. Barulah syok kan?

Anda nilainye. Tuhan beri kita otak untuk berfikir, bukan untuk simpan.

1 comment:

antusabun said...

Gua amik dari blog wak banjar..

Anonymous kata;
Kenapa PAS tak terfikir bagaimana orang kafir laknat dibenarkan menyampaikan ayat-ayat Allah kemudian siap beri tafsir lagi..

Jawabnya;
Kenapa UMNO tak terfikir bagaimana manusia UMNO yang mengaku Islam tetapi menolak Al-Quran..????

Apakah manusia UMNO amat cemburu yang amat sangat apabila siapa sahaja yang berkawan dengan PAS akhirnya boleh faham al-Quran dan tidakkah UMNO terfikir betapa siapa sahaja yang berkawan dengan UMNO dia makin jauh dengan Al-Quran..??? Ketika non-muslim berkawan dengan UMNO, UMNO lah yang bertanggungjawab menjadikan mereka ‘kafir harbi” agar islam dilihat buruk dan seterusnya menjauhi sebuah parti yang dasar dan perjuangannya adalah islam dan menegakkannya…??

Bukankah manusia UMNO sebenarnya yang cemburu dengan PAS kerana oleh sebab non-muslim beralih sokongan kepada PAS maka mereka mula mengenali Islam yang sebenar setelah ditipu hidup-hidup oleh UMNO tentang kebenaran dan keindahan islam…??? Kamilah yang berusaha memberikan penerangan kepada mereka tentang keindahan dan jaminan sebenar islam kepada Kafir yang sebelum ini ‘harbi’ ketika berkawan dengan kamu dan menjadi ‘zimmi’ bila berkawan dengan kami.

Tiada siapa melarang mana-mana manusia untuk menyampaikan ayat-ayat Allah kerana memang menjadi tanggungjwab seluruh manusia untuk menyampaikan ayat-ayatnya sebgaimana mafhum sebuah hadith baginda rasul S.A.W yang bermaksud;

"sampaikanlah tentang aku ‘islam’ walaupun satu ayat"

Bukankah patutnya kamu wahai manusia UMNO patut malu apabila manusia yang kafir pun sudah mula menerima kebenaran al-Quran lalu menyampaikannya namun malang disebaliknya manusia UMNO yang mengaku Islam tidak mahupun menyampaikan ayat-ayat Allah hanya kerana dasar perjuangan UMNO termasuk undang-undang tubuhnya yang menolak Al-Qur’an…!!!

Umpama seorang muslim tidak menunaikan solat lalu ditegur oleh non-muslim agar si muslim itu bersolat lantas si non-muslim membaca ayat Allah berkaitan solat bahawa betapa solat itu mencegah dari melakukan mungkar, maka apakah si muslim itu tidak bersalah kerana tidak menunaikan solat dan apakah si non-muslim itu dikira bersalah kerana menyuruh si muslim itu bersolat..???