Madrasah As-Saidiyyah

Himpunan Video dan Maklumat berkenaan Madrasah As-Saidiyyah serta Pengajian Kitab di http://pondok-rasah.blogspot.com

Juga koleksi video pengajian kitab Soal Jawab A-Z tentang Tasawuf oleh Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri

Follow twitter saya @antusabun

Thursday, April 23, 2009

183-Berita keluar akhbar hari-hari boleh bikin muntah

Lagi-lagi cerita rasuah. Banyaknya cerita rasuah dalam negara gua ni kalah gossip artis berpeluk sakan dan berzina bersepah. Sinonim pulak dengan politik caca-merba. Kesimpulan rasuah adalah politik dan politik adalah rasuah. Negara miskin memang kuat rasuah. Ini realiti. Tak percaya? Nampak sangat lu orang lemah akal.



Sampai bila mahu dihidang berita sebegini. Semua berita tahap kelas ketiga. Maaf cakap, macam bangkai!!



Perlu bergerak kehadapan. Perlu maju dan kuat bekerja. Era globalisasi yang korang import dari luar sudah meminta komitmen super laju dari korang. Namun yang penting nasihat dari gua agama jangan di abai. Perlu seiring.



Bila situasi jadi begini dan perbincangan 4 biji mata tak mau praktik, gua syak ada yang sudah mula main gay. Sikit tak prihatin kehendak rakyat. Sikit-sikit hentam dalam akhbar. Nasib baik tak hentam bini dalam utusan. Kalau tak mau juling bijik mata ngadap pagi-pagi sambil minum milo tarik.



Kita rakyat sudah jadi nasib begini. Merintih dan meminta ehsan negara sendiri. Pasrah!!

2 comments:

apei said...

tengok berita tv3 dah mcm tengok sampah dalam tong sampah.. geli!

antusabun said...

standard la tu apei. Apa saja ruang yang ada untuk orang-orang macam aku mengkritik?