Madrasah As-Saidiyyah

Himpunan Video dan Maklumat berkenaan Madrasah As-Saidiyyah serta Pengajian Kitab di http://pondok-rasah.blogspot.com

Juga koleksi video pengajian kitab Soal Jawab A-Z tentang Tasawuf oleh Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri

Follow twitter saya @antusabun

Friday, April 24, 2009

Media perdana Malaya terunggul seantero alam. Realiti!!

Bila pembangkang nak buat sesuatu, satu Malaya berkokok. Bagi air pun free pun ada yang sakit jantung sebab marah. Bila pembangkang bagi hint boleh turunkan minyak mansuhkan tol, ada pulak yang histeria anggap pembangkang buat lawak gila. Nak bagi cina india masuk UITM, satu negara kiamat. Bagi tanah kat orang tak kira kaum, demo sana-sini boleh bikin runtuh negeri.



Bila pemerintah naikkan tol, ramai yang sambut baik cadangan tu. Minyak naik, sikit-sikit je muncung dan pegi demo pun macam pegi funfair siap bawak anak-anak lagi. Matematik dan Sains dalam bahasa inggeris tergesa-gesa pun ramai yang hepi. Kuota bumiputera mansuh 30% pun ramai lepak-lepak minum kopi sambil gelak-gelak.



***



Inilah peranan media perdana. Kiblat melayu yang unggul. Lebih unggul dari mana-mana media seantero alam. Kupasan yang berisi, padat dengan informasi, penganalisa yang dedikasi, moto yang bervisi dan beritanya sensasi.

2 comments:

KARKADEWA said...

berita artis seksi pun sensasi!
hehe...

Gorgom1 said...

iyo..betul lah tu..mansuh kuota pun boleh rilek2 laie..macam mano?