Madrasah As-Saidiyyah

Himpunan Video dan Maklumat berkenaan Madrasah As-Saidiyyah serta Pengajian Kitab di http://pondok-rasah.blogspot.com

Juga koleksi video pengajian kitab Soal Jawab A-Z tentang Tasawuf oleh Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri

Follow twitter saya @antusabun

Monday, April 13, 2009

160-Kalau cakap memang mudah.

Sepanjang gua slow ni macam-macam blog gua masuk. Macam-macam idealogi orang masuk dalam kepala hotak gua. Masing-masing terbaik bagi gua. Menegakkan pandangan dan gua setuju sebab rata-rata nak ISLAM dimartabatkan.

Tapi itu jauh dari realiti. Cukup susah tu. Rakyat macam-macam fahaman. Fahaman yang dah terbalik pun ada. Tapi kalau kerajaan sekarang atau akan datang buat bagi gua takda hal. Rakyat ikut je. Rakyat Malaysia lemah-lembut. Sikit pun tak baran. Marah kejap pastu elok la dia.

Tapi kena selesaikan yang nampak dulu la. Ni dalam parti masing-masing duk berkuntau lagi. Hal remeh-temeh pun ada. Menyampah gua. Yang atas tu ingatla yang duk bawah dan yang bawah hormat la yang atas. tapi kalau yang atas tu begik gua rasa tak salah kalau lu orang bagi pelempang sikit!!

***

Paling gua nyampah isu toll ni. Takder sapa yang prihatin ke? Pagi-pagi ni gua dah panas hati dah..

1 comment:

aku said...

ramai kaya tu...tempoh konsesi makin panjang, tol makin naik, org BN ni tak blajar Matematik kat skolah ke apa?bodoh nak mampus!!!! tau cekik darah rakyat jea, yang rakyat pulak satu hal, kayu @mangkuk ayun, duk undi bg menang depa ni buat apa??? kayala mereka dan keluarga mereka...