Madrasah As-Saidiyyah

Himpunan Video dan Maklumat berkenaan Madrasah As-Saidiyyah serta Pengajian Kitab di http://pondok-rasah.blogspot.com

Juga koleksi video pengajian kitab Soal Jawab A-Z tentang Tasawuf oleh Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri

Follow twitter saya @antusabun

Friday, April 24, 2009

ISLAM perlu dipertahan walaupun sampai bercerai-berai. Anak ikut sekali.

Satu lagi kerja gila dari kerajaan. Ulamak mana yang dia ikut pun gua tak tahu. Mana sumber yang dia pakai pun gua tengah tercari-cari lagi. Kot ye pun nak menang undi bukan ISLAM tak yah la kitai agama. Banyak lagi cara.

Wahai umat Malaya, berjaga-jaga. Kiamat nak sampai. Menteri kabinet kini dah jadi ulama terunggul. Pembangkang tolong pertahan isu ini habis-habisan. Biar terlondeh ketayap takpe jangan tercicir dari agama.

Tanggungjawab bersama!!

Anak ikut agama asal ibu bapa
KUALA LUMPUR: Kerajaan memutuskan kanak-kanak mesti kekal menganut
agama asal ketika ibu bapanya berkahwin walaupun selepas salah seorang
pasangan itu menukar agama.

Keputusan itu, yang dibuat dalam mesyuarat Kabinet kelmarin,
adalah langkah penyelesaian jangka panjang berhubung isu pertikaian
status agama kanak-kanak berkenaan apabila ibu atau bapa mereka menukar
agama.


***

Betul ke ni negara ISLAM??

3 comments:

iLOVEspeed said...

ISLAM HADHARI.

kan lain kan?

*geleng-geleng/angguk-angguk kepala*

Jahamy said...

bro,

sebenarnya apa yang you cuba sampaikan? Takut gua tengok lu tulis "Islam perlu dipertahan walaupun sampai bercerai berai". Meaning what bang?

cakap lah terus terang sikit, mudah gua faham la.

salam.

antusabun said...

Ketegasan dalam beragama. Islam di ikut bukan mengikut. Sampai satu peringkat berputus kasih alasan perbezaan agama. Yang mana di dahulukan?